
Ο έμπειρος μηχανικός τα είχε σχεδιάσει όλα στην εντέλεια. Ήδη, έναν χρόνο πριν, είχε υψώσει τους απαραίτητους ιστούς δίπλα στον δρόμο, είχε τεντώσει ψηλά ένα ζευγάρι ηλεκτροφόρα σύρματα, και σήμερα μπορούσε επιτέλους να επιδείξει την εφεύρεσή του. Μία τετράτροχη άμαξα με ανατρεπόμενη οροφή. Ένα λαντό. Μ’ ένα περίεργο ψηλό κοντάρι, προσαρμοσμένο κάθετα στην άμαξα, που, μέσω ενός μηχανισμού με ροδάκια που τσούλαγαν πάνω στα σύρματα, μετέφερε το ρεύμα στο λαντό. Κι από ’κεί σ’ έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Που κινούσε το λαντό. Και μαζί και τους ευτυχείς που δέχτηκαν να πάρουν μέρος στην επίδειξη.
Στο Χάλενζεε του Βερολίνου, στις 29 Απριλίου τού 1882. Εκεί γίνονταν όλ’ αυτά. Ο πολύς μηχανικός που διήνυε το 66ο έτος της ηλικίας του είχε βαφτίσει το δημιούργημά του Ελεκτρομότε. Ο ίδιος λεγόταν Βέρνερ φον Ζίμενς.
Ήταν το πρώτο τρόλεϊ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου