Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φρόσου Ρίνα μου



Το τραγούδι είναι από τη Βέροια Ημαθίας. Στα τέσσερα τέταρτα. Και το 1971 το τραγούδησαν ο Κώστας Γεωργίου, η Νάγια Γεωργίου και ο Μάκης Λιόλιος, που είχαν φτιάξει ένα συγκρότημα και το λέγαν «Ανάκαρα». Ο δίσκος εκείνος λεγόταν «Ωτοστόπ».

Από την πόρτα σου πιρνώ, Φρόσου Ρίνα μου
Άιντι κι βρίσκου κλειδουμένα, Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Άιντι κι βρίσκου κλειδουμένα, Ρίνα παπαδημούδα μου

Κι απού τουν τοίχου ρίχτηκα, Φρόσου Ρίνα μου
Κι απού τουν τοίχου στου ανώιΡίνα κουκουλαζούδα μου
Κι απού τουν τοίχου στου ανώιΡίνα παπαδημούδα μου

Κι απού τ’ ανώι στουν ουντάΦρόσου Ρίνα μου
Άιντι κι βρίσκου κλειδουμένα, Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Άιντι κι βρίσκου κλειδουμέναΡίνα παπαδημούδα μου

Σκύφτου φιλώ την κλειδαριά, Φρόσου Ρίνα μου
Άιντι θαρρώ φιλώ ισέναΡίνα κουκουλαζούδα μου
Άιντι θαρρώ φιλώ ισέναΡίνα παπαδημούδα μου

Τραγουδισμένο εδώ πάνω σε κείνη τη μελωδική ιδέα και ηχογραφημένο σ' ένα παλιοκινητό, εν μέσω πανδημίας.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αθήναι

Φαντάσου έχεις, λέει, μια γλώσσα, ωραία και καλή, και τη μιλάς σ’ ένα μικρό χωργιό που διατηρείς κάπου σε μια εύκρατη περιοχή τού κόσμου. Δεντράκια, ποταμάκια, αμπελάκια, κι έναν Παρθενώνα να σου βρίσκεται. Και φαντάσου ότι πας καλά, οι δουλειές, τα παιδιά, ψωνίζει ο κόσμος, κάτι μοντελάκια που θα γίνουν παγκοσμίως ανάρπαστα εις το διηνεκές, έλα όμως που οι καιροί αλλάζουν, χωργιό με χωργιό τα τσουγκρίζετε, δε βρίσκετε άκρη, ο κόσμος σας είναι πολύ μικρός, γινόστε μπάχαλο, και νάσου εμφανίζεται ένα πιο ρωμαλέο χωργιό και πιο φρέσκο, κάπου στον Βορρά, άλλο πολίτευμα, πιο ορεξάτο απ’ το δικό σου, ανανεωμένο, και σας βάνει σε σειρά, άλλο πνεύμα, μιλάει τη γλώσσα σου, τη βρίσκει πολύ γκιουζέλ και πολύ αποτελεσματική, παίρνει και μερικούς από τους πιο καλούς σου για δασκάλους των παιδιών του, και το καζάνι αρχινάει να κοχλάζει. Ίδιο προϊόν, ίδια μοντελάκια, άλλο μάρκετινγκ. Άλλες τακτικές πωλήσεων. Κι ενώ έτσι έχουν τα πράματα, αίφνης μια Κυριακή και μια γιορτή, μια πίσημον ημέρα, ένας τύπο...

Λιμήν

Лиман. Διαβάζεται λιμάν. Και θα πει λιμάνι – τι άλλο να πει. Αλλά μια στιγμή. Δεν είναι απ’ τα ελληνικά. Είναι απ’ τα τούρκικα. Βαστιέσαι; Βαστήξου: τα ρώσικα δεν την πήραν τη λεξούλα από τα ελληνικά, γιατί και τα ελληνικά από τα τούρκικα την έχουν πάρει. Ξαναβαστήξου. Υπήρχε μια αρχαία λεξούλα, λειμών. Ελληνικά. Το υγρό λιβάδι. Και καθώς οι λεξούλες ταξιδεύουν και μιλάν για πράγματα που μεταξύ τους μοιάζουν, λειμών σήμαινε κι εκείνο το άλλο το υγρό και ζεστό και φιλόξενο πράμα που ξέρεις. Συνεννοηθήκαμε; Μπράβο. Αυτό εκτιμώ σε σένα: την αντιληπτικότητά σου. Και ταξίδευε που λες η λεξούλα, τι ευλείμων – με ωραία παχιά λιβάδια, τι λειμώνιος – ο του λιβαδιού, τι λειμακίδες – οι νύμφες αυτών των υγρών και ζεστών μερών, αυτές που σου παίρνουν τη μιλιά και μένεις ευσεβής μεν, άλαλος δε. Τέλος πάντων, μην τα πολυλογούμε, αυτό το καταφύγιο, ο λειμών, κάνει μια παφ και τραβάει μια μετάπτωση, ένα άμπλαουτ που λένε οι γλωσσοτέτοιοι, και τσουπ, προκύπτει ο λιμήν, να σε περικλείει και να σε προστα...

Ἡ μαμμὴ καὶ οἱ Νεράιδες

  Ἡ μαμμὴ καὶ οἱ Νεράιδες. Νικολάου Γ. Πολίτου: Μελέται περί του βίου και της γλώσσης του Ελληνικού λαού. Εκδόσεις «Ιστορική Έρευνα». Τηλ. 3637.570 και 3629.498. Αφηγείται ο Κώστας Παπαλέξης.